Isnin, 13 September 2010

Perjalanan yang perlu diubah

Bismillahirrohmaanirrohim..
Akhir-akhir ini hatiku lebih banyak berkata-kata tentang perjalanan hidupku selama ini..Teringat pesan arwah bapak yang begitu rapat denganku : solat diawal waktu dan bacalah alquran sekurang-kurangnya 3 helai sehari. nescaya dalam 3 bulan akan katam.. pesan bapak memang betul; hati jadi tenang dan jatuh cinta kepada qalamullah.. Namun, bukan mudah untuk melakukannya kerana gangguan dan godaan sentiasa berada di sekeliling..Lebih-lebih lagi pada ketika ini: Perlu mencari masa dan ketika yang sesuai kerana banyak perkara yang perlu difikir..
Dulu : ketika sendiri dan tanpa tanggungjawab kepada keluarga, aku mampu melakukannya sehingga hati jadi sakit dan jiwa merintih kerinduan jika tidak melihat dan membacanya. Aku dalam alam khayalan dan keasyikan sehingga lupa pada persekitaranku!
Kini : aku rindu akan suasana itu tapi aku perlu tahu bahawa tanggungjawab mentaati dan menjalankan tanggung jawab sebagai isteri dan menjaga harta suami itu lebih utama..
Saat ini aku merasakan aku semakin parah dalam merindui suasana dulu......
Sakitkah aku ya Allah? hatiku menjawab : Ya.. aku sakit kerana aku menagih cintaMu ya Allah..
hatiku berkata: aku bukan hamba yang setia, tetapi masih mengharap disayangi dan dicintai oleh Tuannya kerana aku tahu Tuanku penuh kasih dan sayang kepada hambaNya....Macam tak adil akan bunyinya permintaanku; tapi kerana aku tahu pemilik cinta yang kuharap adalah yang Maha adil dan Maha memberi... Berilah cintaMu kepadaku dengan rasa kasih sayang Ya Allah.........
Aku tak akan jemu; menagih dan menagih dan terus menagih kepadaMu Ya Allah~~~Hanya Kau yang tahu apa kehendakku...
Ya Allah : andai masa laluku penuh dosa dan melupakanMu... ampunkan aku
andai masa laluku lebih mencintai dunia: maafilah aku...












Tiada ulasan:

Catat Ulasan