Selasa, 21 September 2010

Kekasih...

Menyingkap tabir mengintaimu kekasih,
Aku tak pernah jemu,
Walau ku tahu jawapnya:
Engkau tidak pernah memandang atau menyapa…


Kekasih,
Melihatmu dengan sepasang mata ini,
Bagai seluruh tubuh turut memandang,
Hati bergetar jantung berdenyut deras,
Bibir bagai mau bersuara:
“ kekasih! Pandanglah aku..pandanglah aku!”
Namun..
Engkau tetap tidak menoleh..


Menyintaimu kekasih,
Aku tidak mengharapkan apa-apa darimu,
Kerana aku tahu,
Perasaan ini adalah anugerah dari Dia yang lebih kucintai..

Kekasih..
Palingkan pandanganmu ke mana sahaja yang engkau suka,
Usah memandang andai hati telah tiada untukku,
Cinta ini tidakku harap balasnya darimu
Izin dan biarkan aku terus sendiri
Kerana;
Mengintaidan menyintaimu adalah nikmat terindah dariNya untukku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan