Ahad, 24 Julai 2011

Cerita hatiku..

Wahai ALLAH...syukur kepadaMU kerana aku masih menghirup udara dunia ini.. Hari ini, aku masih menikmati pemberian pinjamanMU.. Aku masih waras dan sadar akan hakku yang Engkau beri sebagai hambaMU. Hak itu tidak pernah ku lupa terutama saat duka menyapa..

Wahai ALLAH.. hari ini.. kasih, rinduku kepada dia masih ada lagi.. Kekadang aku rasa, perasaan ini sama dengan perasaannya.. Kekadang aku rasa sedang bertepuk sebelah tangan ... Tapi, dengan perasaan ini aku bahagia dan semakin aku ingin menuju kepadaMU.. Aku semakin akur akan ketentuanMU.. Engkau boleh memberi apa sahaja kepada hambaMU..

Mohon padaMU wahai ALLAH.. biar apa pun dugaanMU kepadaku, jangan biarkan aku menjauhiMU.. walau banyak mana pun cinta yang ada dihati ini kepada sesama insan, jangan sampai ia melebihi cintaku kepadaMU.. Sungguh benar wahai ALLAH.. aku ingin memberikan cintaku yang teratas kepadaMU.. walau aku tahu, aku hambaMU yang hina dan serba kekurangan.. cintaku juga tidak seutuh kekasihMU junjungan mulia Muhamad bin Abdullah...tapi, aku yakin akan sifat belas dan perhatianMU kepada setiap hamba ciptaanMU..

wahai ALLAH.. saat air mata ini menitis, dan hati berbisik.. "ampuni aku....ampuni aku..ampuni aku.. wahai ALLAH.."

"Ampunkan aku wahai ALLAH.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan