Sabtu, 22 Januari 2011

AKU SEORANG............

Aku seorang wanita…

yang perlu ada pembela,
agar terdidik jiwa, agar terpelihara,
agar kenal akan Tuhan dan Rasul,
Teguh dan percaya kepada agama...

Aku seorang wanita,
punya hati yang perlu dididik,
punya rasa yang ingin dijaga,
punya kemahuan yang ingin diturut,
Hanya dari seorang lelaki yang bernama suami,
agar aku seorang wanita,
tidak digelar derhaka,
tidak beralih arah dan cinta...

Aku seorang hamba,
punya hasrat dan pinta,
dipandang dengan cinta,
didengar setiap rintihan,
Dari Allah Yang mencipta,
agar kelak,,
aku seorang hamba,
tidak terus derita
di alam sana...........

Aku seorang teman,
punya tangan yang perlu dipimpin,
kerana aku seorang teman,
perlu dipimpin
agar tidak jatuh dan tersungkur
hingga luka seluruh hidup..

Aku seorang penderhaka,
berani untuk mengaku,
segala salah dan laku,
kerana..
Hanya satu sahaja wahai TUHANKU,
Aku mohon ampun kepadaMu..........

Hati seorang aku,
ada aliran pedih yang mengalir,
ada bisikan sendu terlahir,
Kerana hati seorang aku saat ini,
begitu mengharap
akan cinta sejati dari ILAHI..

Ya Robb..
Mohon cintaMu
Mohon keampunanMu
Usah tukar cintaMu dengan dunia,
kerana hati seorang aku,
amat tahu..
dugaMu selari akan pintaku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan