Rabu, 28 Disember 2011

Indahnya perasaan..

"Jagalah hubungan dengan ALLAH, pasti ALLAH akan menjaga hubunganMu denganNya".. ayat penyejuk hatiku yang sememangnya mengharapkan perhubungan yang baik denganNya.. Setiap detik, tatkala mengingatiNya.. hati berbisik : wahai ALLAH, Ampuni aku.. wahai ALLAH, ampuni aku.. wahai ALLAH ampuni aku.. akulah hambaMu yang tamak .. juga yang tidak tahu malu untuk terus meminta... aku tamak utk mendapatkan kasih sayangMu.. tidak tahu malu untuk meminta utk terus berada di tempat yang paling mulia di sisiMu sedang aku terlalu hina dan tidak melakukan semua perkara yang Engkau tuntut.. menulis ayat2 ini juga telah buat hatiku luluh wahai ALLAH.. Aku sedar, aku tidak mampu untuk melakukan itu semua kecuali izinMu juga..
Janji pun bukan janji palsu.. sentiasa benar.. kerana menyakini itu, aku tidak pernah merasa malu untuk meminta kerana itulah tugas aku sebagai hamba~~meminta belas simpati kepada tuannya untuk seluruh kehidupannya.. Engkaulah tuan yang teragung dan akulah hambaMu yang terhina..Kerana menyedari akan kehinaaku ini, mohon padaMu wahai ALLAH tuanku yang maha mulia, pandanglah aku dengan belasMu, sayangilah aku dengan kasih sayangMu yang amat sempurna itu..Jangan biarkan aku sendirian sebagai pengemis ini wahai ALLAH..
Izinkan juga wahai ALLAH.. setelah Engkau berikan rasa kasih sayang di dalam hatiku, aku ingin kongsikan dengan setiap insan kesayanganku.. Bukankah, Engkau juga meminta aku berbuat baik sesama insan?... wahai ALLAH...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan