Ahad, 7 November 2010

Perlukah aku??

Perlukah aku menyalahkan diri sendiri andai semua ini berlaku? Namun, aku perlu perhalusi juga akan setiap apa yang berlaku.. Dari ucapanku dan ucapan mereka..Perbuatanku dan perlakuan mereka....
Dia bertanya kepadaku dan perlukah aku menjawabnya? "Untuk itu, buatlah mengikut kemampuan...sebagai manusia, kita tak akan mampu untuk memenuhi semua kehendak orang di sekeliling kita".Mudahnya aku berbicara dan aku sebenarnya tujukan ayat ini untuk diriku sendiri.....
Biar apa pun tanggapan mereka kepada aku, aku kena percaya pada diri, kena kuatkan diri kerana hanya Allah yang mengetahui apa yang ada dihati ini..
Ya Allah..jangan hadirkan rasa benci dihatiku untuk mereka yang ada di sekelilingku dan mereka yang sentiasa dihatiku..Tumbuhkan dan mekarkanlah rasa sayang dihati ini walau kepada mereka yang membenci dan pernah membuang aku dari kehidupannya..
Aku menyayangi mereka kerana aku mula menyedari bahawa mereka juga seperti aku : HANYA SEBAGAI HAMBAMU... mengharapkan bahagia dan mengejar syurgaMu..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan