Selasa, 9 November 2010

Aku memilih ............

Sejak aku mula kenal erti pilihan..salah satu pilihan aku adalah untuk senang dalam kehidupan.. Pernah juga berbahas dengan abangku yang memilih kaya..Katanya : kalau abang kaya, semua abang boleh buat...boleh menderma, boleh beri kesenangan kepada semua orang.....aku jawab " aku pilih senang,, kerana bila aku senang, aku tidak akan menyusahkan orang lain,, dan aku juga senang untuk terus membantu orang2 yang memerlukan mengikut kemampuanku... kesenangan yang ada membolehkan aku melakukan sesuatu dengan mudah/senang.........
Pilihan lain ialah sederhana kerana itu anjuran Islam...Tapi, kini aku mula tamak dalam sesuatu perkara : Kenapa agaknya, sejak kebelakangan ini aku mula tamak untuk merebut redha Ilahi???Hati sering berbisik: Ya Allah, letakkan aku ditempat terhampir disisiMu..Walau aku tahu, aku bagai kekasih yang tidak pernah setia, tapi aku mengharapkan yang terbaik kepada Penciptaku.. Tuhan, Engkau memberi apa yang hambaMu minta......dan, aku tahu, Engkau akan menguji pada perkara yang hambaMu minta..Sebagai hambaMu yang tidak pernah setia, aku tak pernah jemu meletakkan harapan : ampuni aku, redhai aku, angkat darjatku, murahkan rezekiku dengan rezeki yang halal lagi berkat,berikan aku hidayahMu, belas kasihani aku, sejahterakan aku dan ampuni aku..........
Ya Allah.......andai permohonan aku akan menjauhkan aku daripadaMu: aku mohon juga kepadaMu..usah kabulkan permohonan aku itu Ya Allah..kerana sesungguhnya hanya Engkau Yang Maha Tahu........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan