Selasa, 12 Februari 2013

Aku menangis...

Aku menangis kerana air mataku ingin membawa duka dihati ini keluar....  Membawa rasa duka dan pilu... Aku menangis kerana aku mahu air mata ini membawa rasa sebak yang mencengkam...
Aduhai hati, walau pedih dan pilu, aku masih tak mampu untuk bersuara lantang meluahkan apa yangku rasa..
Terlalu mahal harga sebuah penghormatan yang kuberi kepada dia..  Biar lumat hati ini dilukai, tapi aku masih mampu untuk menahan.. Puaskanlah... puaskanlah hatimu untuk melukakan hati ini kerana aku tetap punya tempat untuk mengadu dan mencurahkan rasa duka ini...
Kerana aku tahu, hidup dan matiku sentiasa ditanganNYA..  PentadbiranNYA cukup sempurna untukku..
Aku tahu, Dia memberi yang terbaik untukku... Pada saat hati ini begitu terluka, aku tidak melupakanNYA.. Bukankah ini satu nikmat yang terindah..  Pada saat hati ini menangis, pasti ada sebutan namaNYA mengiringi.. YA ALLAH........ dan air mata ini jatuh lagi, dan lagi dan lagi....
Pedih hati dan air mata yang jatuh bersama sebutan namaMU YA ALLAH......
Ya ALLAH akulah hambaMU yang mengakui akan kesalahan diri.. Meski aku tahu dunia ini hanya sementara, namun aku masih mengharap untuk menikmati keindahannya.. aku masih bernafsu untuk mencintainya.. Aku masih punya anganan yang tinggi untuk berbahagia di dalamnya..
Ya Robb, letakkan dunia ini digenggamanku agar aku tidak terlalu rakus membuang akhirat yang minta untuk diletak dihati...
Ya ALLAH...........sesungguhnya hati ini begitu ingin mencintaiMU.. begitu mahu untuk terus taat kepadaMU.. begitu rindu untuk sentiasa terus berada dalam dakapan rahmatMU..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan